محل لوگو

لمینت دندان چه کاربردهایی دارد؟


بدون‌شک دندان‌های زیبا، سالم و سفید از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر زیبایی است و همین موضوع باعث شده که روزبه‌روز به شیوه‌های درمانی و زیبایی دندان اضافه شود. لمینت دندان یا Dental laminate که گاها به آن ونیر (Veneer) نیز گفته می‌شود، یکی از این روش‌ها است.

لمینت دندان چیست

لمینت دندان یک لایه نازک سرامیکی میباشد که جهت زیبایی دندانها کاربرد دارد ، لمینت سرامیکی دندان که به اختصار لمینت دندان نامیده میشود یکی از بهترین روش های اصلاح فرم دندانها ، سفید و مرتب شدن آنهاست.

چرا به لمنیت دندان نیاز داریم؟

خیلی از افراد به دلیل داشتن فرم و یا رنگ دندان های نامناسب نمیتوانند به راحتی لبخند بزنند و همین امر باعث میشود در روابط اجتماعی ، شغل و حرفه خود دچار عدم اعتماد به نفس کافی شوند و از لبخند زدن و ارتباط برقرار کردن با دیگر افراد دچار مشکل کمبود اعتماد به نفس باشند ، همانطور که میدانید دندان در ظاهر و چهره افراد نقش بسزایی را ایفا میکند ، در دنیای دندانپزشکی روشی به نام لبخند هالیوودی به معنای برطرف سازی عیوب ظاهری دندانها مطرح شد، یکی از روشهای لبخند هالیوودی استفاده از لمینت دندان میباشد. بنابراین بسیاری از افرادی که از ظاهر وفرم دندانهای خود راضی نیستند به روشهای زیبایی دندان مانند لمینت نیازمندند.

قیمت لمینت دندان چقدر است؟

هزینه لمینت دندان نسبت یه دیگر روشهای زیبایی در دندانپزشکی کمی بالاتر میباشد اما با توجه به قابلیتها و مزایای این روش میتوان لمینت دندان را مقرون به صرفه حساب کرد.

ویژگی های لمینت دندان

  • مهمترین ویژگی لمینت استحکام و طول عمر بالای آن است.
  • عدم رنگ پذیری لمینت دندان نیز یکی دیگر از ویژگی های اصلی لمینت دندان است.

طول عمر لمینت دندان

طول عمر لمینت دندان وابستگی زیادی به نحوه مراقبت از آن دارد ، اگر عادت هایی مثل ناخن جویدن و یا دندان قروچه دارید بهتر است آن ها را ترک کنید ، هر چند اگر ساخت و نصب لمینت روی دندان ها به درستی و دقیق انجام شده باشد جای نگرانی نیست و با رعایت نکات بهداشتی و اصولی می توان تا سالیان درازی از آن استفاده کرد.

یکی از مهمترین نکاتی که باید قبل از شروع لمینت دندان مورد توجه قرار دهید این است که درمان لمینت یک درمان برگشت ناپذیر است و باید هم در انتخاب دندانپزشک و هم موارد انتخابی دیگر نهایت دقت را داشته باشید.

در هر حال لمینت دندان مناسب افرادی است که از فاصله بیش از اندازه دندانها رنج می برند یا دندان های بد رنگ و بد فرمی دارند.

مزایا و معایب لمینت سرامیکی دندان

لمینت سرامیکی دندان همانطور که اشاره شد دارای ویژگی ها و مزایایی همچون دوام و استحکام بالا ، عدم رنگپذیری و زیبایی ظاهری و بسیار طبیعی میباشد اما در کنار آن معایبی نیز دارد یکی از معایب این روش که بسیاری از افراد به همین دلیل از انجام آن سرپوشی میکنند ، تراش دادن دندان ها در روش لمینت سرامیکی است ، در روش لمینت سرامیکی حدود 2میلیتر از سطح دندان تراش خورده و بر روی آن لمینت قرار میگیرد ،

  انتشار : ۴ شهریور ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 7

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما