محل لوگو

جراحی لاغری چه تاثیری بر کاهش وزن شما می گذارد؟


جراحی لاغری یکی از سریع ترین روش های لاغری می باشد که البته می تواند عوارض بسیاری نیز داشته باشد. امروزه جراحی لاغری به صورت گسترده انجام می گیرد و روش های مختلفی را نیز در بر می گیرد. عوارض جراحی لاغری یکی از مهم ترین مسایل است که باید به صورت دقیق به آن توجه نمایید زیرا ممکن است حتی جان شما را نیز در معرض خطر قرار دهد. جراحی کاهش وزن خطر عوارضی را به همراه دارد که برخی از آنها می توانند جدی باشند که در ادامه به صورت مفصل به آن ها می پردازیم.

انواع جراحی لاغری

یک سری روش‌ها مانند بالن وجود دارند که اثربخشی مناسبی نداشته و تنها حجم معده را کم خواهد کرد، روش دیگری مانند اسلیو معده است که حجم معده را کاهش داده و معمولا به صورت لاپاراسکوپی انجام می‌شود و بیمار حجم غذایی را که مصرف می‌کند بسیار کم خواهد بود؛ این نوع عمل جراحی برای افرادی که ریزه‌خوار هستند تأثیری نخواهد داشت زیرا آنها در وعده‌های زیادی مواد غذایی فراوانی را مصرف می‌کنند.

عمل اسلیو معده چیست؟

اگر از گروه افرادی هستید که منتظر شنبه هر هفته می باشید تا رژیم و ورزش را شروع نمایید اما نمی توانید در مقابل مواد غذایی خوشمزه مقاومت کنید و در آخر تسلیم می گردید؛ احتیاجی نیست به دنبال یک شنبه دیگر باشید. تصور کنید پس از غذا احساس سیری داشته باشید؛ بدون اینکه به مقدار گذشته غذا بخورید – و در این روند وزن زیادی از دست بدهید و به اندام دلخواه خود برسید. بله این اتفاق می تواند معجزه ای برای هر فرد چاق باشد که عمل کوچک شدن معده یا اسلیو را انجام می دهد.

عمل اسلیو یکی از انواع پرطرفدار جراحی چاقی یا کاهش وزن می باشد. در این عمل، جراحان قسمتی از معده شما را برمی دارند و بخش های باقی مانده را به هم می چسبانند تا معده تازه ای به اندازه یک موز ایجاد کنند. معده کوچکتر (پس از عمل بریدن معده) تنها می تواند دو اونس غذا (56 گرم) را در خود جای دهد، در مقایسه با معده نرمال ​​که می تواند تا (22679 گرم) غذا را در خود جای بدهد. در واقع سوال خیلی مهمی که در اینجا مطرح می شود؛ این است که حجم معده پس از عمل اسلیو چه تغییری خواهد کرد؟

در جواب باید گفت که قطعا تنها با یک معده کوچک که حدوداً ۰.۱ سایز اصلی خود می باشد، خیلی زودتر از قبل احساس سیری خواهید داشت و در نتیجه شما نمی توانید به مقدار قبل غذا میل کنید و این امر به کاهش وزن منجر خواهد شد. به علاوه، این جراحی قسمتی از معده شما را که وظیفه ترشح هورمون های زیاد شدن اشتها دارد را حذف می کند.

آیا معده بعد از جراحی بزرگ می شود؟

بدیهی است که با گذشت زمان، کاهش وزن فعال کاهش می‌یابد و بدن و معده بیمار با اندازه‌هایی که بیماران اکنون می‌خورند، تنظیم می‌شوند. البته، با گذشت زمان، این جراحی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به بیمار اجازه می‌دهند به مرور زمان کمی غذای بیشتری بخورند، مخصوصاً زمانی که به هدف کاهش وزن خود رسیده‌اند. بنابراین، پاسخ به اینکه آیا معده شما پس از جراحی کاهش وزن می تواند دوباره رشد کند خیر است، به اندازه اصلی خود رشد نمی کند، بلکه ظرفیتی را در خود جای می دهد که به بیمار اجازه می دهد پس از رسیدن به موفقیت کاهش وزن، یک زندگی عادی طولانی مدت داشته باشد.

  انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 3

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما