محل لوگو

انواع روش های لاغری را بشناسید و بهترین آن ها را انتخاب کنید.


انواع روش های لاغری ممکن است بسته به وضعیت شما، سبک زندگی، هدف‌ها و ترجیحات شخصی متفاوت باشند. در اینجا یک روش کلی برای لاغری آورده‌ام که ممکن است به شما کمک کند:

برای لاغری و کاهش وزن راهکار های زیادی وجود دارد از جمله رژیم غذایی تحت نظر متخصص، ورزش و فعالیت بدنی ، عمل لاغری و تزریق بوتاکس معده.

انواع روش های لاغری

  • تغذیه سالم و متنوع: مصرف غذاهای پر از مواد مغذی از جمله میوه‌ها، سبزیجات، میوه‌های خشک، ماهی، گوشت سفید، حبوبات و میوه‌های آجیلی می‌تواند به شما کمک کند تا کالری مصرفی خود را کاهش دهید و همچنین از تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی نیازمندی‌های بدن خود اطمینان حاصل کنید.
  • کنترل اندازه وعده‌ها و مصرف کالری: مهم است که مقدار کمتریی از کالری‌هایی که بدن شما مصرف می‌کند را دریافت کنید تا وزنتان کاهش یابد. کنترل اندازه وعده‌ها و رعایت اندازه‌های سرویس غذایی می‌تواند به شما کمک کند کالری‌ها را کاهش دهید.
  • ورزش منظم: ترکیب تمرینات کاردیوی (مثل دویدن، پرش، شنا) با تمرینات مقاومتی (مثل اسکوات، پرس سینه، لیفت) می‌تواند به افزایش سوزاندن کالری‌ها، افزایش استقامت و افزایش سرعت متابولیسم کمک کند.
  • مدیریت استرس: استرس می‌تواند به افزایش وزن منجر شود. روش‌های مدیریت استرس مثل یوگا، تمرین تنفس، مدیتیشن و ورزش می‌توانند به شما کمک کنند تا با استرس بهتر کنار بیایید.
  • مصرف آب: مصرف کافی آب به سرعت متابولیسم کمک می‌کند و از احساس گرسنگی اشباع می‌کند.
  • خواب کافی: خواب به موجب تعادل هورمون‌ها و استراحت بدن کمک می‌کند و می‌تواند به فرآیند لاغری کمک کند.
  • تنظیم روزانه: ثبت تغذیه و ورزش در یک ژورنال یا برنامه می‌تواند به شما کمک کند تا پیشرفت‌های خود را مشاهده کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید.
  • صبر و پایبندی: لاغری یک فرآیند طولانی است و نتایج فوری را نباید انتظار داشت. مهم است که صبور باشید و به پایبندی به برنامه خود ادامه دهید.

انواع جراحی لاغری

یک سری روش‌ها مانند بالن وجود دارند که اثربخشی مناسبی نداشته و تنها حجم معده را کم خواهد کرد، روش دیگری مانند اسلیو معده است که حجم معده را کاهش داده و معمولا به صورت لاپاراسکوپی انجام می‌شود و بیمار حجم غذایی را که مصرف می‌کند بسیار کم خواهد بود؛ این نوع عمل جراحی برای افرادی که ریزه‌خوار هستند تأثیری نخواهد داشت زیرا آنها در وعده‌های زیادی مواد غذایی فراوانی را مصرف می‌کنند.

اسلیو معده

در این روش حدود 80 درصد از معده که شامل قسمت تولید کننده هورمون گرسنگی می باشد برداشته می شود و باقی مانده معده بخیه زده می شود و معده به شکلی باریک و دراز مانند موز یا آستین تبدیل می گردد. با کوچک شدن حجم معده و از بین رفتن هورمون گرسنگی بیمار کالری کمتری را دریافت می کند و وزن وی نیز به صورت چشم گیری کاهش پیدا می کند.

حلقه معده

حلقه قابل تنظیم معده شامل قرار دادن یک بند یا حلقه به دور بخش بالایی معده و تشکیل کیسه ای کوچک در بالای حلقه است و بخش تحتانی معده نیز در زیر حلقه قرار می گیرد. حلقه معده جزء جراحی های کم تهاجمی است و به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. در این روش برش هایی کوچک برای ورود ابزار جراحی و قرار دادن حلقه به دور معده روی شکم زده می شوند.

بالون معده

بالون معده جزء جراحی های غیر تهاجمی است زیرا شامل هیچ گونه برش و خونریزی نمی شود و در این روش جراحی بعد از انجام بی حسی یک بالون یا بادکنک خالی از طریق دهان وارد بدن می شود که به سمت معده هدایت می گردد و بعد از قرارگری در معده بالون با محلول سالین پر می گردد.

  انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 4

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما