محل لوگو

انواع مختلف ارتودنسی دندان را بشناسید.


ارتودنسی دندان به دلیل اینکه مدت زمان طولانی دوره درمانش طول می کشد خیلی از افراد به انجام آن علاقه ندارند و دوست دارند روشی را برای خود انتخاب کنند که نتیجه زودتری را بدست آوردند.

روش هایی که درحال حاضر وجود دارد مقدار زمان کمتری را برای درمان می برد و زودتر به آنچه که می خواهید می رسید و استقبال از روش های جدید به مراتب خیلی بیشتر است.

ارتودنسی پیشرفته

ارتودنسی پیشرفته جدیدترین روش های ارتودنسی دندان را بیان می کند که با بروز ترین ابزارها و تجهیزات برای درمان به روش ارتودنسی انجام می شود.

از جدیدترین روش های ارتودنسی موارد زیر را میتوان برد:

  • ارتودنسی نامرئی
  • ارتودنسی دیمون
  • میکرو اسکرو

روش های جدیتر به منظور آسانی روش درمانی ارتودنسی انجام می شود که مناسبت ترین روش برای بیمار از طرف دندانپزشک معالجش مشخص خواهد شد. افراد با توجه به شرایطی که دارند روش های متفاوت از هم دارند و برای همه یک تجویز یکسان وجود ندارند.

ارتودنسی لینگوال چیست؟

در اصطلاحات پزشکی و دندانپزشکی واژه لینگوال، اشاره به هرچیزی دارد که نزدیک زبان یا در ارتباط با زبان باشد. مثلاً ما یک عصب داریم که کف دهان و زبان را عصب دهی می کند و آن را عصب لینگوال نامیده اند. یک روش ارتودنسی هم داریم که به آن لینگوال گفته می شود زیرا وسایل ارتودنسی (سیم وبراکت) در این روش نزدیک به زبان یا در سمت زبان هستند.

در واقع برعکس “ارتودنسی ثابت” معمولی که در آن وسایل به جلوی دندان ها وصل هستند، در این روش، تمامی وسایل به پشت دندان متصل هستند به همین دلیل به این روش درمانی ارتودنسی پشت دندانی، لینگوال یا زبانی هم گفته می شود. لازم به ذکر است که روش ارتودنسی لینگوال جزء انواع ارتودنسی نامرئی جای داده می شود.

ارتودنسی بدون کشیدن دندان چگونه است؟

ارتودنسی بدون کشیدن دندان هدف و آرمان بسیاری از ارتودنتیست ها و اغلب بیماران ارتودنسی است. عوارض کشیدن دندان در ارتودنسی بر هیچ کس پنهان نیست. به طور حتم کشیدن دندان برای ارتودنسی درد دارد. شاید زمانی که عکس دندان ارتودنسی شده را میبینید از انجام ارتودنسی دندان پشیمان شوید و دیگر حتی به کشیدن دندان در ارتودنسی فکر هم نکنید. شاید هم با دیدن عکس ارتودنسی دندان رنگی مشتاق به انجام ارتودنسی شده باشید. هر دو امکان دارد. اما خوب است بدانید که کشیدن دندان در ارتودنسی یکی از مراحل مراحل ارتودنسی دندان است.

ارتودنسی با لیزر

بهترین متخصص ارتودنسی با کمک لیزر دقت بیشتری را در روند درمانی به دست می آورد و بدین ترتیب احتمال هرگونه آسیب به لثه ها کاهش می یابد. امروزه لیزر یکی از روش های نوینی است که با داشتن فواید و مزایای بسیار در روند درمان ارتودنسی دندان کاربرد دارد. می توانید مطمئن باشید که استفاده از لیزر هیچگونه مشکلی را در حین درمان به وجود نمی آورد. در ادامه شما را با مزایای ارتودنسی با لیزر آشنا خواهیم کرد.

رابطه ارتودنسی و سردرد

تحقیقات نشان داده است اغلب سردردها همانند سردردهای میگرنی که دردشان یکطرفه است، به علت مشکلات فک و دندان می باشد. اختلال در ارتباط دندان های بالا و پایین و چگونگی قرارگیری آنها می تواند موجب درد در گیجگاه و فک شده و منجر به سردردهای میگرنی گردد.نتایج یک بررسی حاکی از آنست افرادی که به سردرد دچار بوده و سردرد آنها میگرن تشخیص داده شده و در ناحیه گیجگاه و فک دچار مشکل بوده اند، با درمان مشکل گیجگاه، سردرد آنها نیز درمان شده است. به طور کلی ارتودنسی و سردرد ارتباط مستقیم می توانند داشته باشند.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/

  انتشار : ۳۱ تیر ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 5

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما