محل لوگو

از ترموستات هوشمند تا اینترنت اشیا


ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هوشمند سازی خانه، از ترموستات و پرده هوشمند تا اینترنت اشیا را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات دمای محیط خود را بر اساس برنامه های روزانه، شرایط آب و هوایی و نیاز به سرما و گرما برنامه ریزی کرده و به صورت خودکار درآورید. جالب تر از آن، شما می توانید دمای خانه را با تبلت، گوشی هوشمند یا کامپیوتر خود از راه دور کنترل نمایید. اگر ترموستات هوشمندی که خریداری کرده اید قابل اتصال به WiFi باشد، دیگر نمی توان تنها به چشم یک ترموستات معمولی به آن نگاه کرد.

ترموستات هوشمند در اصل اختراع شد که از هدر رفت انرژی جلوگیری کند و در نتیجه، پول کمتری از جیب شما کم شود. اجازه دهید که ترموستات هوشمند با توجه به عادت هایی که دارید آب و هوای خانه را به شکل خودکار مدیریت و هر ماه کمی پول برایتان پس انداز کند.

پرده هوشمند

پرده های هوشمند، پرده های عجیب و غریبی نیستند. همان پرده ای که اکنون روی پنجره ی اتاقتان هست هم می تواند هوشمند شود. فقط به جای چوب پرده های معمولی، باید ریل های مخصوصی را نصب کرد. پس از آن می توانید با دستگاه کنترل یا حتی گوشی هوشمندتان پرده ها را باز یا بسته کنید و یا به آن برنامه دهید تا در زمان دلخواه شما بصورت خودکار باز یا بسته شوند.

این روزها حتی دزدها هم باهوش تر از قبل شده اند و لازم است که خانه ها را پا به پای آنها هوشمند کرد. با توجه به مزیت قبلی، چنانچه به یک مسافرت طولانی بروید، پرده های هوشمند بر اساس سناریو و برنامه ای که به آنها داده اید در ساعاتی از روز باز و بسته خواهند شد. در این صورت، دیگر به فکر کسی هم خطور نخواهد کرد شما در خانه نیستید.

اینترنت اشیا

تکنولوژی IoT نقش مهمی را در انجام اتوماتیک کارها ایفا می کند. بنابراین، آیا باید آن را عامل کاهش نیاز به نیروی انسانی دانست؟ در اواخر سال ۱۷۰۰ و با تولید اولین ماشین بخار، مردم نگران موقعیت های شغلی خود بودند و تصور می کردند که دیگر راهی برای کسب درآمد نخواهند داشت. موتور بخار اگرچه بسیاری از شغل های یدی و دستی را از میان برداشت، اما فرصت های شغلی جدید و فراوانی را در بخش های مختلف مثل کشتیرانی، تعمیرات، کارخانجات، مهندسی و غیره ایجاد کرد.

داستان اینترنت اشیا هم همین است. امروزه مردم کمتر برای خرید حضوری به مغازه ها مراجعه می کنند اما آمازون با استفاده از IoT توانسته تبدیل به بزرگترین مرکز خرید اینترنتی شود و فرصت های شغلی زیادی در بخش های مختلف مثل انبارداری و ارسال سفارش ایجاد کرده است.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اینترنت اشیا و ترموستات و پرده هوشمند و به طور کلی هوشمند سازی خانه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.ovio.ir/

 

  انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 26

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما