محل لوگو

هوشمند سازی خانه، ترموستات و پرده هوشمند


امروزه هوشمند اسزی خانه یکی از چیز هایی است که به سرعت در حال باب شدن است. ما امروز در این مطلب سعی بر این درایم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه خانه هوشمند و اینترنت اشیا در اختیار شما دوستان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

خانه هوشمند

فناوری خانه هوشمند یا خانه ی خودکار،راحتی، آسودگی خاطر و بهره وری انرژی را از طریق کنترل لوازم با یک برنامه ی هوشمند در گوشی هوشمند یا سایر دستگاه های قابل اتصال به اینترنتبرای صاحبین مشاغل و یا اهالی خانه به ارمغان می آورد.به این طریق که داده های مصرف مشتری بین لوازم منزل به اشتراک گذاشته شده و کارها به دلخواه مشتری بصورت خودکار درمی آیند.

تصور کنید با همان گوشی که در دستتان است بتوانید شبکه را عوض کنید. یا وقتی کسی به اتاقتان می آید و چراغ ها را خاموش نکرده می رود؛ شما با چند کلیک در گوشی یا تبلت خود بتوانید لامپ ها را خاموش کنید.

به این می گویند زندگی رویایی.!اما دوست عزیز ما در قرن ۲۱ هستیم و این موارد دیگر رویا نیستند.

اینترنت اشیا

تکنولوژی IoT نقش مهمی را در انجام اتوماتیک کارها ایفا می کند. بنابراین، آیا باید آن را عامل کاهش نیاز به نیروی انسانی دانست؟ در اواخر سال ۱۷۰۰ و با تولید اولین ماشین بخار، مردم نگران موقعیت های شغلی خود بودند و تصور می کردند که دیگر راهی برای کسب درآمد نخواهند داشت. موتور بخار اگرچه بسیاری از شغل های یدی و دستی را از میان برداشت، اما فرصت های شغلی جدید و فراوانی را در بخش های مختلف مثل کشتیرانی، تعمیرات، کارخانجات، مهندسی و غیره ایجاد کرد.

داستان اینترنت اشیا هم همین است. امروزه مردم کمتر برای خرید حضوری به مغازه ها مراجعه می کنند اما آمازون با استفاده از IoT توانسته تبدیل به بزرگترین مرکز خرید اینترنتی شود و فرصت های شغلی زیادی در بخش های مختلف مثل انبارداری و ارسال سفارش ایجاد کرده است.

پرده هوشمند

پرده های هوشمند، پرده های عجیب و غریبی نیستند. همان پرده ای که اکنون روی پنجره ی اتاقتان هست هم می تواند هوشمند شود. فقط به جای چوب پرده های معمولی، باید ریل های مخصوصی را نصب کرد. پس از آن می توانید با دستگاه کنترل یا حتی گوشی هوشمندتان پرده ها را باز یا بسته کنید و یا به آن برنامه دهید تا در زمان دلخواه شما بصورت خودکار باز یا بسته شوند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی داشتیم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه اینترنت اشیا و پرده و ترموستات هوشمند و به طور کلی هوشمند سازی خانه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این مورد به شما بگوییم. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.ovio.ir/

 

  انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 17

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما