محل لوگو

ترموستات هوشمند و اینترنت اشیا، چه می دانید؟


ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اینترنت اشیا و همینطور ترموستات هوشمند در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در زمینه هوشمند سازی خانه بدانید.

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات دمای محیط خود را بر اساس برنامه های روزانه، شرایط آب و هوایی و نیاز به سرما و گرما برنامه ریزی کرده و به صورت خودکار درآورید.جالب تر از آن، شما می توانید دمای خانه را با تبلت، گوشی هوشمند یا کامپیوتر خود از راه دور کنترل نمایید.اگر ترموستات هوشمندی که خریداری کرده اید قابل اتصال به WiFi باشد، دیگر نمی توان تنها به چشم یک ترموستات معمولی به آن نگاه کرد.

بیشتر ترموستات های هوشمندی که قابل اتصال به WiFi منزل هستند، سنسورهایی دارند که سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه را کنترل و در هماهنگی با سیستم تهویه ی منزل عمل می کنند.این بدین معنی است که شما قادر خواهید بود تا دمای خانه ی خود را حتی از خارج منزل مدیریت نمایید.

برای این کار، به سراغ برنامه و اپلیکیشنی می روید که در گوشی هوشمندتان نصب می شود.با کمک اینترنت به ترموستات هوشمند خانه وصل شده و تغییرات دلخواه را ایجاد می نمایید.لطفا وقتی از خانه خارج می شوید، خاموش کردن سیستم سرمایشی یا گرمایشی را فراموش کنید و نگران نباشید.بگذارید ترموستات هوشمند آنها را خاموش کند و غمخوار ذخایر انرژی و جیب شما باشد.

اینترنت اشیا

تکنولوژی IoT یکی از تکنولوژی های کلیدی انقلاب صنعتی چهارم در جهان است و از این رو، کشورهای زیادی در سراسر دنیا برای راه اندازی و بهره وری از آن اقدام کرده اند. کشورهایی مثل آمریکا، چین، آلمان، سنگاپور، برزیل، کره جنوبی و هند را می توان از پیشگامان استفاده و توسعه تکنولوژی IoT دانست. این کشورها، سرمایه های هنگفتی را به بررسی و بهره گیری از تکنولوژی اینترنت اشیا اختصاص داده اند. مثلا ایالات متحده آمریکا ۱۶۰ میلیارد دلار را برای شهر هوشمند صرف کرده که بخشی از آن برای تحقیق و توسعه اینترنت اشیا تخصیص یافته است.

تکنولوژی IoT نقش مهمی را در انجام اتوماتیک کارها ایفا می کند. بنابراین، آیا باید آن را عامل کاهش نیاز به نیروی انسانی دانست؟ در اواخر سال ۱۷۰۰ و با تولید اولین ماشین بخار، مردم نگران موقعیت های شغلی خود بودند و تصور می کردند که دیگر راهی برای کسب درآمد نخواهند داشت. موتور بخار اگرچه بسیاری از شغل های یدی و دستی را از میان برداشت، اما فرصت های شغلی جدید و فراوانی را در بخش های مختلف مثل کشتیرانی، تعمیرات، کارخانجات، مهندسی و غیره ایجاد کرد.

داستان اینترنت اشیا هم همین است. امروزه مردم کمتر برای خرید حضوری به مغازه ها مراجعه می کنند اما آمازون با استفاده از IoT توانسته تبدیل به بزرگترین مرکز خرید اینترنتی شود و فرصت های شغلی زیادی در بخش های مختلف مثل انبارداری و ارسال سفارش ایجاد کرده است.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اینترنت اشیا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدورایم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.ovio.ir/

  انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 24

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما