محل لوگو

خانه هوشمند و هر آنچه باید درمورد آن بدانیم


ما امروز در این مقاله می‌خواهیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هوشمند سازی خانه و همه چیز درمورد آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. از اینترنت اشیا و ترموستات هوشمند گرفته تا پرده هوشمند و به طور کلی هوشمند سازی خانه. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

خانه هوشمند

وقتی از خانه هوشمند حرف می زنیم منظورمان ابزار یا ربات های کاملا جدید و فوق پیشرفته نیست.(البته اگر شما بخواهید اینطور هم می شود).گاهی هوشمند کردن خانه فقط به معنی عوض کردن ابزار و لوازم خانه با انواع قابل اتصال به اینترنت یا خودکار آنها است. (مثل کلید ها و لامپ ها، ترموستات ها و سیستم های ایمنی هوشمند)فکر کنید تازه از سرکار آمده و خود را روی مبل رها کرده اید. تلویزیون روی شبکه ی چهار است و مستندی راجع به زندگی کوآلاها پخش می شود. کنترل تلویزیون چند قدم با شما فاصله دارد؛ اما چه کسی می رود این همه راه را.؟!تصور کنید با همان گوشی که در دستتان است بتوانید شبکه را عوض کنید. یا وقتی کسی به اتاقتان می آید و چراغ ها را خاموش نکرده می رود؛ شما با چند کلیک در گوشی یا تبلت خود بتوانید لامپ ها را خاموش کنید.به این می گویند زندگی رویایی.!اما دوست عزیز ما در قرن ۲۱ هستیم و این موارد دیگر رویا نیستند.

پرده هوشمند

پرده های هوشمند، پرده های عجیب و غریبی نیستند.همان پرده ای که اکنون روی پنجره ی اتاقتان هست هم می تواند هوشمند شودفقط به جای چوب پرده های معمولی، باید ریل های مخصوصی را نصب کرد.پس از آن می توانید با دستگاه کنترل یا حتی گوشی هوشمندتان پرده ها را باز یا بسته کنیدو یا به آن برنامه دهید تا در زمان دلخواه شما بصورت خودکار باز یا بسته شوند.

این روزها حتی دزدها هم باهوش تر از قبل شده اند و لازم است که خانه ها را پا به پای آنها هوشمند کرد.با توجه به مزیت قبلی، چنانچه به یک مسافرت طولانی بروید،پرده های هوشمند بر اساس سناریو و برنامه ای که به آنها داده اید در ساعاتی از روز باز و بسته خواهند شد.در این صورت، دیگر به فکر کسی هم خطور نخواهد کرد شما در خانه نیستید.

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات دمای محیط خود را بر اساس برنامه های روزانه، شرایط آب و هوایی و نیاز به سرما و گرما برنامه ریزی کرده و به صورت خودکار درآورید.جالب تر از آن، شما می توانید دمای خانه را با تبلت، گوشی هوشمند یا کامپیوتر خود از راه دور کنترل نمایید.اگر ترموستات هوشمندی که خریداری کرده اید قابل اتصال به WiFi باشد، دیگر نمی توان تنها به چشم یک ترموستات معمولی به آن نگاه کرد.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هوشمند سازی خانه، ترموستات و پرده هوشمند و به طور کلی یک خانه هوشمند را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما دوستان مفید بوده باشد.

منبع: https://www.ovio.ir/

 

  انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 21

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما