محل لوگو

ویژگی های یک متخصص ارتودنسی چیست؟


بالاخره تصمیم گرفتید لبخند رویاهایتان را به دست آورید، اما نمی دانید برای انجام این درمان و رسیدن به نتیجه ایده آل به چه کسی باید اعتماد کنید؟ ما می توانیم به شما کمک کنیم تا تفاوت بین متخصص ارتودنسی و دندانپزشک را درک کنید تا مطمئن شوید که بهترین تصمیم را برای لبخند خود می گیرید و در قبال هزینه ارتودنسی که اصولا رقم کمی هم نیست بهترین خدمات را دریافت می کنید.

به چه کسی متخصص ارتودنسی گفته می شود؟

ارتودنتیست ها متخصصین دندانپزشکی هستند که در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان ناهنجاری های دندانی و فک آموزش دیده اند. آنها طیف گسترده ای از گزینه های درمانی را برای صاف کردن دندان های کج، پیشگیری از مشکلات شدیدتر و تراز کردن درست فک ها ارائه می دهند.

پس از گذراندن دوره چهار ساله دندانپزشکی عمومی، یک متخصص ارتودنسی 5000 ساعت (یا سه سال مطالعه تمام وقت) دیگر را تحت آموزش تخصصی در زمینه ارتودنسی قرار می دهد.

تفاوت بین ارتودنتیست و دندانپزشک چیست؟

دندانپزشکان طیف وسیعی از مسائل مربوط به سلامت دهان را پوشش می دهند. از سوی دیگر، متخصص ارتودنسی، یک متخصص دندانپزشکی است که تمرکز منحصر به فردی در حوزه صاف کردن دندان ها و تراز کردن فک ها دارد. بنابراین اگر مشکلات مربوط به ناهنجاری دندان و فک را دارید حتما باید به دنبال یک ارتودنتیست باشید؛ برای مثال اگر ساکن غرب تهران هستید بهترین دندانپزشک غرب تهران نمی تواند درمان ارتودنسی شما را انجام دهد بلکه باید به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران باشید نه دندانپزشک!

متخصصین ارتودنسی

ارتودنتیست ها متخصصان دندانپزشکی هستند که سه سال دیگر آموزش دانشگاهی تمام وقت در زمینه ارتودنسی، رشد و تکامل صورت، زیست شناسی و بیومکانیک گذرانده اند (دارای مدرک عمومی دندانپزشکی + مدرک تخصصی ارتودنسی هستند).

ارتودنتیست ها متخصص رشد صورت و رشد دندان هستند. آنها دندان های کج، بایت های بد و فک های نامرتب را تشخیص داده و درمان می کنند .متخصصین ارتودنسی در تمامی گزینه ها و فناوری های مراقبت ارتودنسی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان متخصص هستند.

خدمات یک متخصص ارتودنسی چیست؟

متخصص ارتودنسی با استفاده از دانش و تخصص خود در مورد ناهنجاری های فک و حرکات دندان، می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام یک از گزینه های درمانی موجود برای شما یا فرزندتان بهترین است.

بین صفحات ثابت و متحرک، بریس ‌های فلزی، بریس ‌های سرامیکی، بریس‌های پشت دندانی (نامرئی) و ترازهای شفاف (ارتودنسی نامرئی)، درمان ‌هایی وجود دارد که متناسب با نیاز هر فرد و شدت مشکلات آنها ساخته می شود.

  انتشار : ۷ فروردین ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 11

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما