محل لوگو

ارتودنسی ارزان


ارتودنسی یکی از روش هایی است که شما می توانید توسط آن مشکلات و ناهنجاری های دندان و دهان خود را برطرف کنید. ارتودنسی می تواند موارد مختلفی را در دندان و فک برطرف کند که عبارتند از:

  • کج شدن دندان ها
  • جلو بودن فک بالایی نسبت به فک پایینی
  • جلو بودن فک پایینی نسبت به فک بالایی
  • مشکل جلو بودن دندان های جلویی که به آن مکل یا عارضه دندان خرگوشی هم گفته می شود
  • فاصله داشتن بیش از حد بین دندان ها
  • فشرده شدن بیش از حد دندان ها
  • شلوغی و روی هم سوار شدن دندان ها

تمام مواردی که در بالا به آن اشاره شد، می توانند توسط درمان ارتودنسی بهبود پیدا کند. همچنین باید بدانید که ارتودنسی هزینه بالایی هم دارد و استفاده از یک ارتودنسی ارزان می ‌تواند به خیلی از موارد بستگی داشته باشد.

انواع ارتودنسی:

درمان ارتودنسی شامل دو نوع ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک می باشد که هر کدام از آن ها زیرمجموعه های مربوط به خودشان را دارند. از انواع ارتودنسی های ثابت و یا سنتی می توان به نوع ارتودنسی های سرامیکی و فلزی اشاره کرد. در واقع می توان گفت یکی از راه های ارتودنسی ارزان استفاده از ارتودنسی نوع سنتی یا ثابت می باشد که در واقع از بریس های فلزی تشکیل می شوند که معمولاً کمترین هزینه را در مقایسه با ارتودنسی های دیگر دارند و اکثر مسائل را اصلاح می ‌کنند.

گرچه ظاهر جذابی ندارند و ممکن است شما را در حین خندیدن و یا صحبت کردن خجالت زده کنند؛ اما می توانند بهترین انتخاب برای درمان باشند. جنس ارتودنسی های ثابت شامل ارتودنسی با جنس استیل ضد زنگ و سرامیک به رنگ دندان و حتی به رنگ طلایی می‌باشد که معمولاً هر ۶ هفته یک بار پس از نصب، باید به پزشک مراجعه کرده و آن ها را ارزیابی کنید.

همچنین ارتودنسی های متحرک شامل ارتودنسی های فلزی و پلاستیکی می باشند که هر دو قیمت بسیار بالاتری نسبت به ارتودنسی های ثابت دارند. بنابراین جزو دسته ارتودنسی ارزان به حساب نمی آیند؛ ولی یکی از ویژگی های خیلی منحصر به فردی که دارند این است که همان طور که از نامشان پیداست، متحرک بوده و شما حین غذا خوردن و مسواک زدن می توانید آن را از دهانتان خارج کنید و پس از انجام موارد مربوطه، آن را دوباره داخل دهانتان و روی دندان‌هایتان نصب کنید.

استفاده از کیت های صاف کننده دندان

با سفارش دادن یک کیت صاف کننده در منزل، هر آنچه که شما نیاز دارید از طریق پست برایتان ارسال می شود؛ اما باید بدانید که کیت های خانگی خطرات مختلفی دارند که مهم ترین آنها این است که به این دلیل که شما ملاقات حضوری با یک متخصص ارتودنسی آموزش ‌دیده برای ارزیابی دندان هایتان ندارید، مسلماً ممکن است بعداٌ با مشکل مواجه شوید و یا حتی ممکن است کیت های خانگی نتوانند درست کار درمان را انجام دهند و تراز ها به درستی ایجاد نشود. به همین دلیل کیت های خانگی معمولاً برای موارد بسیار خفیف در مشکلات دندان استفاده می شود.

منبع

  انتشار : ۸ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 3

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما