محل لوگو

بای پس معده یک میانبر برای لاغری


بای پس ، یک جراحی در کنار انواع دیگر جراحی لاغری همچون اسلیو و بالون معده است که رویای لاغری را به حقیقت تبدیل می‌کند و از شما آدم دیگری می‌سازد. این‌بار بدون چربی و بیماری‌های ناشی از عوارض چاقی. این جراحی در کشور ما نیز رواج دارد و راه‌حل بسیاری از مردمان برای رهایی از چنگال غول چاقی به شمار می‌آید. به همین دلیل باورهای درست و نادرستی نیز دور و برش تاب می‌خورد.

بای پس در لغت (By Pass) به معنای «میانبر» است: میانبری برای پرهیز از راه دراز لاغری، دور زدن همه آن‌چه که ما آن‌ها را به مثابه عوارض چاقی می‌شناسیم و مسیر کوتاهی که علم برای دست یافتن به زیبایی پیش‌روی‌مان قرار می‌دهد! اما همه این توصیفات شاعرانه نمی‌توانند دلیل محکمی برای نام‌گذاری یکی از شایع‌ترین جراحی‌ها باشد! پای چرایی‌های دیگری در کار است.

عمل بای پس معده چیست؟

آن‌گونه که یاد شد، بای پس معده در لغت میانبر معنا می‌دهد و این معنا به شکل و شیوه عمل برای رسیدن به وزن مطلوب اشاره می‌کند. شیوه عمل بای پس یکی دیگر از دستاوردهای پزشکی برای درمان بیماری چاقی است. چیزی است شبیه به اسلیو معده اما این شباهت دلیلی نیست برای آن‌که این دو را یکی بگیریم. شباهت جراحی‌های اسلیو و بای پس در عمل کوچک کردن معده نهفته است. در هر دو عمل جراحان از اندازه معده می‌کاهند تا بلکه میزان خوراکی و انرژی دریافتی را به حداقل برسانند. با وجود این عمل بای پس معده و اسلیو تفاوت‌های آشکاری نیز دارند که یکی از آن‌ها در چون و چگونگی مراحل آن‌هاست.

انواع بای پس:

کلاسیک: در عمل بای پس کلاسیک پزشک بخشی از روده را حذف و معده را کوچکتر می کند و دو نقطه اتصال میان روده و معده می سازد. به همین خاطر میزان جذب کالری و خوراکی به طرز چشمگیری کاهش می یابد. بدین ترتیب 70 درصد از وزن بیمار در طول یک سال و نیم کم می شود.

مینی بای پس: در عمل مینی بای پس معده اما نقطه اتصال روده و معده یکی است و بیهوشی کمتری دارد. مینی بای پس در حقیقت ترکیبی است از اسلیو و بای پس. در این نوع عمل حجم معده نیز بزرگتر از عمل بای پس معده کلاسیک خواهد بود.

هزینه عمل بای پس چقدر است؟

هزینه عمل بای پس در چند سبد تقسیم می‌شود: هزینه جراح، هزینه بیمارستان، هزینه‌های پس از جراحی/ به جز هزینه جراح، در باقی موارد دست‌تان برای کنترل هزینه‌ها باز است. مثلا هزینه بیمارستان! اگر عضو بیمه باشید و بتوانید ضرورت عمل جراحی لاغری را به پزشک معتمد بیمه اثبات کنید و در بیمارستان دولتی بستری شوید، بیمه لااقل بخشی از هزینه بیمارستان را متقبل می‌شود.

منبع

  انتشار : ۸ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 5

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما