محل لوگو

4 رژیم لاغری پرطرفدار:


امروزه بیشتر مردم دغدغه کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام را دارند. این امر در بین افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند شایع تر است. افراد اغلب به دنبال راهی برای کاهش وزن سریع هستند تا هرچه زودتر به تناسب اندام خود دست پیدا کنند. در ادامه با 4 مدل از رژیم های لاغری آشنا می شوید.

رژیم اتکینز

رژیم اتکینز یک رژیم لاغری با کربوهیدرات بسیار پایین است. طرفداران رژیم غذایی اتکینز مدعی هستند که شما در صورت اجتناب از خوردن مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و در مقابل مصرف پروتئین و چربی های نامحدود، می توانید وزن خود را کم کنید. برخی از افراد رژیم اتکینز را از مرحله دوم شروع می کنند و از مرحله القا صرف نظر می کنند؛ به این ترتیب که از همان ابتدا میوه و سبزیجات را در رژیم روزانه خود قرار می دهند که این رویکرد هم می تواند بسیار کارآمد باشد.

 

برخی دیگر نیز تنها مرحله القا را اجرایی می کنند که در این صورت این رژیم با عنوان رژیم کتوژنیک شناخته می شود.

رژیم کتوژنیک:

رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم لاغری اصولی است با مصرف چربی زیاد، اندازهٔ کافیِ پروتئین و قندِ کم، بدن را وادار می‌کند تا بجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز تبدیل شده و در سرتاسر بدن به‌ویژه مغز پخش می‌شود تا به عنوان منبع انرژی، سوزانده شود. حال اگر در رژیم لاغری، مقدار قند کم باشد بدن به سراغ چربی‌ها ‌می‌رود و کبد، چربی را به اسید چرب تبدیل می‌کند. این اجسام کتونی به مغز رفته و جایگزین گلوکز می‌شود.

رژیم وگان:

دیگر رژیم لاغری سریع که بر پایه حذف گوشت و محصولات حیوانی است، رژیم وگان یا رژیم گیاه خواری نام دارد. در این رژیم علاوه بر حذف محصولات حیوانی بر مصرف غلات کامل، میوه، سبزیجات و ... تاکید دارد.

در این رژیم غذایی میزان کالری دریافتی پایین است. و مصرف میوه و سبزیجات نیز به دلیل تامین فیبر مورد نیاز بدن، باعث میشود فرد احساس سیری کند.

رژیم لاغری مدیترانه ای:

رژیم مدیترانه ای یک برنامه انعطاف‌پذیر است و هیچ‌ چیز در آن ممنوع نیست، اما بر غذاهای کامل، بیشتر گیاهان تمرکز دارد. اگرچه همه چیز در رژیم مدیترانه‌ای گنجانده شده است، اما شیرینی و گوشت قرمز کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرند. این غذاها تقریباً دو بار در ماه مصرف می‌شود. رژیم مدیترانه‌ای از قدیم به‌ عنوان یکی از سالم‌ترین الگوهای تغذیه‌ای شهرت دارد. همچنین به دلیل انعطاف‌پذیری، غنی بودن از غذاهای خوش طعم و سرشار از فواید سلامتی، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در بین رژیم گیرندگان محسوب می‌شود. در حقیقت، رژیم غذایی مدیترانه‌ای با افزایش وزن، کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مرتبط است.

منبع

 

  انتشار : ۸ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 5

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما