محل لوگو

مدت زمان ارتودنسی نامرئی چقدر است؟


روش های مختلفی از ارتودنسی وجود دارد. مدت زمان های درمان هرکدام متفاوت است. روش سنتی ارتودنسی شامل استفاده از سیم و براکت و اتصال آن ها به دندان ها است که مدت زمان درمان با آن زیاد است. همچنین سریع ترین روش مرتب کردن دندان ها استفاده از ارتودنسی نامرئی با الاینرها است. با ارتودنسی نامرئی نتایج سریع با حداقل تهاجم و هزینه تجربه می شود و چیزی که اینجا می خوانید توضیحات کاملی درباره مدت زمان ارتودنسی نامرئی و عوامل موثر بر آن است.

مدت زمان ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

ویزگی های دهان هر شخص متفاوت است. بدین دلیل تعیین مدت زمان دقیق برای درمان ارتودنسی غیرممکن است. افرادی که به اصلاحات جزئی نیاز دارند م توانند درمان را در کمتر از 6 ماه کامل کنند. در حالی که ببرای بقیه افراد ممکن است تا 18 ماه طول بکشد.

چه عواملی روی مدت زمان ارتودنسی نامرئی تاثیر می گذارد؟

  • ازدحام دندان ها
  • فاصله بین دندان ها
  • سن و سال شما
  • پایبندی شما به انجام صحیح درمان

 

مدت زمان ارتودنسی نامرئی از اولین ویزیت تا شروع درمان چقدر است؟

در ادامه با مراحل و مدت زمان ارتودنسی نامرئی آشنا می شوید.

ویزیت اولیه:

در گام اول متخصص ارتودنسی از دندان های شما قالب گیری می کند و از این قالب ها برای ایجاد الاینر های مخصوص شما استفاده می شود. متخصص تنها به گرفتن قالب بسنده نمی کند و بعد از معاینه دقیق با کمک تصاویر رادیوگرافی و اسکن 3 بعدی اطلاعات دقیقی از موقعیت دندان هایتان به دست می آورد.

ساخته شدن الاینرها:

نتیجه اسکن ها، تصاویر و قالبی که متخصص ارتودنسی از دهان و دندان شما تهیه کرده به لابراتوار دندانپزشکی ارسال می شود. در آنجا بر اساس اطلاعات ارسال شده مسیر مرتب شدن دندان ها از وضعیت کنونی تا وضعیت منظم شده پیش بینی میشود و بر اساس آن تعدادی الاینر ساخته می شود که باید به ترتیبی که لابراتوار مشخص کرده استفاده شوند. به طور کلی این پروسه بین 1الی 2 هفته طول می کشد.

آموزش نحوه استفاده و آغاز درمان:

مطابق ترتیبی که متخصص و لابراتوار مشخص می کنند شما باید استفاده از الاینرها را شروع کنید. هر الاینر باید حدود 2 هفته مصرف شود. و پس از آن می توانید به سراغ الاینر بعدی بروید. مدت زمان ارتودنسی نامرئی بعد از شروع درمان ممکن است حدود 1 سال طول بکشد.

آیا ارتودنسی نامرئی دردناک است؟

اگر پلاک های ارتودنسی نامرئی شما به درستی ساخته شده باشند، در حین استفاده از آن ها نباید دردی احساس کنید. این در حالی است که با کمک سایر روش های ارتودنسی مانند ارتودنسی ثابت تجربه درد و ناراحتی در روزهای اول زیاد است و زمان بیشتری نیاز هست تا بیمار به شرایط عادت کند. حتی سایر انواع ارتودنسی نامرئی مانند ارتودنسی سرامیکی میزان تجربه درد و ناراحتی می تواند بیشتر باشد.

  انتشار : ۷ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 6

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما