محل لوگو

ارتودنسی چه مدت طول میکشد؟


معمولا اولین سؤالی که بیماران در زمان مراجعه به نزد متخصص خود می‌پرسند این است ارتودنسی چه مدت طول میکشد . قطعا داشتن دندان‌های زیبا و در نتیجه ایجاد یک لبخند منحصر به فرد آرزوی تمامی افراد است و احتمال دارد شما نیز یکی از این افراد باشید؛ که برای داشتن لبخند زیبا لحظه شماری می‌کنید.

برخی از افراد نیز برنامه کاری بسیار فشرده‌ای دارد و برای افراد مدت زمان ارتودنسی دندان‌ها اهمیت دارد. توجه داشته باشید که ویژگی‌های جسمانی افراد از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. به همین جهت است که ارتودنسی زمان دقیقی برای پایان درمان تعیین می‌کند. عموما متخصصین ارتودنسی یک بازه حداقلی و حداکثری را برای افراد مشخص می‌کند. اگر به یک متخصص ارتودنسی ماهر مراجعه کنید برنامه درمانی ویژه و منظمی را برای شما تهیه می‌کند. تا با خیالی آسوده درمان ارتودنسی خود را آغاز کند.

عوامل مؤثر بر سرعت روند درمان ارتودنسی دندان:

  • میزان ناهنجاری دندان‌ها
  • سن بیمار
  • نوع ارتودنسی
  • جنس بریس های ارتودنسی
  • بهداشت دهان و دندان
  • دارئهای مورد استفاده در طول درمان
  • مراقبت بیمار ارتودنسی
  • صبر و شکیبایی

روش های کاهش زمان ارتودنسی:

کوتاه کردن زمان درمان ارتودنسی به عوامل متفاوتی بستگی دارد. جابجایی دندان‌ها با سرعت کمی انجام می‌شود. همان‌طور که در بیان شد، سن از عوامل تأثیرگذار در روند درمان کودکان است. اگر در سنین پایین به متخصص ارتودنسی مراجعه شود و بیمار را ترغیب به انجام آن کنید. تا روش درمان مورد نظر زودتر به نتیجه برسد. تشخیص زودهنگام ناهنجاری‌ها در فک دهان و دندان تفاوت چشمگیری با زمانی که این مشکلات پیشرفت کرده‌اند دارد.

از عواملی که تأثیر بسزایی در روند فعالیت‌های درمان دارد، مشارکت و مراقبت شخص بیمار است. پس از نصب ارتودنسی‌ها، حتما پس از هر وعده غذایی مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. در صورت توجه به تجویز متخصص روند درمان کوتاه‌تر می‌شود. اگر برای به راکت مشکلی پیش آید یا در اثر عدم رعایت بهداشت مشکلاتی به وجود آید، قطعا روند درمان طولانی‌تر خواهد شد. اگر متخصص مصرف غذاهای ویژه‌ای را برای شما در نظر گرفته باشد به شما توصیه می‌شود، حتماً بر اساس نظر متخصص عمل کنید.

هر نوع آسیب به ابزار ارتودنسی در پروسه درمانی نتیجه را به تعویق می‌اندازد. بیمار باید با سرعت به متخصص مراجعه کرده و هرگز نباید در این مورد کوتاهی کند.

منبع

  انتشار : ۷ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 6

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما