محل لوگو

با برخی از ویژگی های رژیم لاغری اصولی آشنا شوید.


در هنگام کاهش وزن، جزئیات اهمیت زیادی ندارند و این اصول است که مهم است. هر متخصص تغذیه ای با این مساله موافق است که کاهش وزن سالم شامل یک سری اصول اساسی است که همه بدون استثنا باید رعایت کنند. این اصول هسته اصلی هر رژیم لاغری خوب است. در ادامه با ما همراه باشید تا با مهم ‌ترین ویژگی‌های یک رژیم لاغری اصولی آشنا شوید.

مهم ترین ویژگی‌های رژیم لاغری اصولی کدامند؟

تعادل

منتقدان رژیم لاغری سریع یا نامتعادل، ادعا می‌کنند که چنین رژیم‌هایی با ممنوع کردن کامل برخی غذاها و حتی گروه‌های غذایی، خوردن نامتعادل را تشویق می‌کنند. نمونه ای که آنها تقریباً همیشه به آن اشاره می کنند، رژیم غذایی بدنام سوپ کلم است. و یا نمونه ای دیگر همانند رژیم آب درمانی . به سختی می توان یک رژیم لاغری اصولی و محبوب همانند رژیم لاغری مدیترانه ای پیدا کرد که رژیم گیرندگان را به مصرف انواع غذاها با حجم درست تشویق کند!

زمان بندی غذا خوردن

تحقیقات اخیر نشان داده است که زمان غذا خوردن ما تقریبا به اندازه مقدار غذایی که می خوریم مهم است.

در یک رژیم لاغری اصولی، کالری ها باید زمانی بدن برسند که تقاضای فراوانی برای آنها وجود دارد. برای مثال در صبحگاه بدن تقاضای نسبتاً بالایی برای دریافت کالری دارد. کالری مصرف شده در صبح بیشتر از کالری هایی که در سایر اوقات روز مصرف می شوند، برای تامین انرژی استفاده می شود. در صورتی که کالری دریافت شده در بین روز بیشتر باشد، به عنوان چربی ذخیره می شود.

مطالعه ای که در دانشگاه ماساچوست انجام شد نشان داد کسانی که به طور منظم صبحانه را حذف می کنند، ۴.۵ برابر بیشتر از کسانی که صبحانه را می خورند، دچار اضافه وزن هستند. همچنین خوردن وعده های غذایی کوچکتر به دفعات بیشتر (پنج یا شش بار در روز) در رژیم لاغری اصولی راه اثبات شده دیگری برای هماهنگی بهتر دریافت غذا با نیاز به انرژی در بدن است. برای اینکه بهتر بتوانید زمان خوردن غذاهایتان را کنترل کنید می توانید از رژیم نوم استفاده کنید.

پیوستگی و مداومت

شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد هرچه در عادات غذایی سالم‌تر و ثابت‌تر باشید، شانس شما برای حفظ وزن سالم بیشتر است. یکی از ویژگی‌های رژیم لاغری اصولی به ما می گوید کسانی به موفقیت طولانی مدت دست می یابند که با رویکردی معتدل تر، آهسته و پیوسته تر برنامه غذایی خود را پیش ببرند. این دسته از افراد از رژیم گیرندگانی که محدودیت های شدیدی را در ابتدای امر اعمال می کنند و بعد از چند هفته از این رفتار افراطی و بی ضابطه دست می کشند و بی مهابا به مصرف غذاهای مضر روی می آورند، به مراتب موفق تر هستند. تفاوت واقعی این است که طیف اول به سادگی به انجام کاری که شروع کرده اند، ادامه می دهند.

جمع بندی نهایی

هر یک از ما از نظر متابولیکی و روانی منحصر به‌ فرد هستیم. به همین دلیل هیچ برنامه غذایی واحدی وجود ندارد که برای همه خوب باشد. بنابراین هر فردی باید آنچه را که برای خودش مفید است با مشورت متخصص تغذیه پیدا کند. اما نکات معینی مانند ویژگی‌های رژیم غذایی اصولی وجود دارند که به طور جهانی کاربرد دارند. درک این اصول برای یافتن برنامه مناسب شما ضروری است.

  انتشار : ۷ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 6

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما