محل لوگو

هزینه ارتودنسی و همه چیز درمورد آن


ارتودنسی یکی از بهترین شیوه های درمانی ناهماهنگی های فک و دهان و دندان است و امروز در این مطلب علاوه بر اینکه می‌خواهیم شما را با این شیوه درمانی بیشتر آشنا کنیم، قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را نیز در زمینه هزینه ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم و همه چیز را در این رابطه در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

هیچ وقت هزینه ارتودنسی را نمی‌گویند

تقریبا هیچ کلینیک، مطب یا حتی سایتی را پیدا نمی‌کنید که هزینه ارتودنسی دندان را به صورت دقیق عنوان کرده باشد و یا وارد جزئیات آن شده باشد. البته دلیل مشخصی دارد.

زیرا برخلاف پروسه‌های رایج دندانپزشکی (مانند کشیدن دندان که روند و تعرفه مشخصی دارد)، ارتودنسی یک درمان کاملا متفاوت است که نحوه درمان از شخصی به شخص دیگر متغییر است. یعنی هیچ دو شخصی عیناً مشابه هم درمان نمی‌شوند. بنابراین ذکر تعرفه دقیق ارتودنسی بدون معاینه حضوری ممکن نیست.

همه چیز را درمورد سفید کردن دندان بدانید.

عوامل موثر در تعیین هزینه ارتودنسی

سوای از اینکه مشکل بیمار چیست و شدت آن چقدر است، تعدادی عوامل دیگر هستند که مستقیما روی برآورد قیمت ارتودنسی تاثیر می‌گذارند. ما این عوامل را لیست کرده ایم و به صورت خلاصه توضیح داده ایم چرا و چطور روی هزینه تاثیر می‌گذارند:

هرچه شدت ناهنجاری بیشتر باشد برآورد نهایی هزینه هم بیشتر می شود. برای مثال فرض کنید بیمار مشکل شلوغی دندان دارد و یکی از فک هایش کوچک است. هزینه ارتودنسی دندان این شخص به مراب بیشتر از شخصی است که دندان های جلوی اش دچار شلوغی و ازدحام است.

بسته به نوع و شدت مشکل، متخصص ارتودنسی از دستگاه های متفاوتی برای درمان استفاده می کنند که هزینه هر کدام متفاوت است. برای مثال زمانی که از از پلاک های شفاف ارتودنسی استفاده شود حداقل هزینه ارتودنسی دندان را پرداخت می کنید و برای استفاده از ارتودنسی دیمون شفاف هزینه بالاتری باید صرف کنید. مهمترین دستگاه های ارتودنسی که امروزه بیماران با آن درمان می شوند عبارتند از:

با افزایش سن هزینه های درمان ممکن است بیشتر شود. یعنی قیمت ارتودنسی دندان کودکان کمتر است و بزرگسالان هزینه های بیشتری باید صرف کنند. زیرا در کودکان اصلاح ناهنجاری ها به دلیل اینکه در سن رشد قرار دارند آسان تر است.

هرچه نوع نامنظمی بیشتر یا معضل و ناهنجاری بزرگ تر باشد هزینه بیشتری برای درمان آن پرداخت می شود. به عنوان مثال هزینه درمان عقب یا جلو رفتگی فک به مراتب بیشتر از هزینه بستن فاصله بین دندان ها با ارتودنسی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه ایمپلنت دندان اینجا کلیک کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی داشتیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هزینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در مورد این موضوع به شما بگوییم. کسب اطلاعات در هر زمینه باعث می‌شود تا شما بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این موضوع نیز می‌تواتنید به سایت تهران ایمپلنت مراجعه کنید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 8

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما